A középső sapka és a kerékdoboz alapvetően dísztárcsák részei. Jelenleg a középső kupakokat a rugókorongok segítségével rögzítik a kerékre. Vannak olyanok is, amelyeket a kerékcsapok tartanak fenn. Hagyományosan a középső sapkák vagy túl kicsik vagy túl nagyok voltak. Kezdetben szekereken és vagonokon használták, mielőtt kialakult a mai formája.
Rendkívül fontos, hogy figyelembe vegyük az autók felhasznált anyagait. Az 1950-es és 1970-es évek között a keréksapkák rozsdamentes acélból készültek, míg egyéb részei fából vagy más formájú fémalkatrészekből készültek.
Napjainkban a középső sapkák fémből és műanyagból készültek, főleg alumíniumból vagy acél ötvözetből. Néhány tárcsa levehető középső sapkákat használ, ezeket csavarok tartják. A középső kupak fő funkciói a csavaranyák elrejtése, amelyek általában a kereket a tárcsához rögzítik.
Design és jellemzők
Időnként, a középső kupakon a gyártó logójá, vagy akár védjegyét látjuk. Mindazonáltal vannak olyanok, amelyek nem rendelkeznek védjeggyel, sem a logóval. A középső kupakok legkorábbi típusai krómozottak voltak.